For beboere‎ > ‎

Garasjeportåpner

 Om garasjeportåpneren slutter å virke trengs antageligvis nye batterier. Om det ikke er lys i dioden etter du har byttet batteri så sjekk følgende;
  • Batteri skal være 2 stk CR2016 (lagt opp på hverandre med pluss polen opp)
  • Sjekk at det evt. ikke er en plastfilm på pluss polen på batteriet.
Det kan også skje ved et batteribytte at fjernkontrollen mister koden i minnet. Denne kan da enkelt programmeres opp igjen ved å benytte en annen fjernkontroll som fungerer på porten. Følg denne linken for en video om hvordan man programmerer fjernkontrollen eventuelt kopier inn denne adressen i adressefeltet: https://www.dropbox.com/s/2ait7xyboclsab6/CAME%20TOP%20PROG.mp4?dl=0

Om ikke dette fungerer kan en ny garasjeportåpner bestilles av andelseiere via styrets epost. Dette koster ca. 600 kr + frakt (2019 pris) og blir tilsendt i posten.

Nytt sommeren 2021 er at vi har inngått en avtale med Parqio om å benytte deres mobilapp til å åpne garasjeporten.  Invitasjon til å bruke denne appen er sendt alle beboere. Da vil de som ikke trenger garasjeportåpner slippe å skaffe ny. 

Trenger du slik tilgang, send en e-post til styret@pelton.no så sjekker vi status og gir tligang.

Som et ledd i å gjøre Parqio mer robust har vi fått et nytt nummer for å ringe opp porten som reagerer vesentlig raskere enn tidligere. Dette nummeret er aktivt, og dere kan teste det ved å ringe 23 50 68 88.  (Dere får en bekreftelse på at porten er åpnet på engelsk, men vi jobber med en norsk versjon).